وظیفه وکیل خانواده در پرونده حضانت

وب سایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک _ حضانت فرزندان یکی از مواردی بوده که وکیل خانواده باید اشراف کاملی به آن و موضوعات مرتبط با ان داشته باشد. زیرا معمولا علت عمده دعاوی خانوادگی مربوط به طلاق بوده و در هر خانواده ای که فرزندی وجود داشته باشد و زوجین تصمیم به طلاق بگیرند، بحث حضانت فرزند پیش می آید. حضانت فرزندان دارای موارد بسیار متعدد و پیچیده ای بوده، از این رو در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری در مورد حضانت و وظایف وکیل خانواده در مورد چنین پرونده هایی آمده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

حضانت

برای اینکه بدانید حضانت طفل مشترک با کیست این مطلب را بخوانید

وظایف وکیل خانواده در مورد پرونده های مربوط به حضانت

مهمترین وظیفه ای که وکیل خانواده دارد، بررسی شرایط زوجین می باشد. زیرا طبق قانون فرزندان پس از طلاق باید در کنار مادر زندگی کنند تا به سن هفت سالگی برند. این در حالتی است که زوجه از نظر روحی و جسمی دچار مشکل نباشد. چنانچه مادر فرزند اخلاق و رفتار مناسبی با وی نداشته باشد، بهتر است که حضانت وی به پدر او سپرده شود.

گاهی اوقات مشاهده می شود که هم پدر و هم مادر بچه صلاحیت نگهداری از وی را ندارند. در این شرایط بهتر است یکی از اقوام درجه یک توسط وکیل خانواده شناسایی شود که از نظر رفتار با وی شرایط بهتری داشته باشد. بدین ترتیب وکیل امور خانواده نقش بسیار پر رنگی در آسایش فرزندان طلاق دارد.

حضانت فرزندان قبل از سن هفت سالگی بر عهده مادر و بعد از سن هفت سالگی بر عهده پدر می باشد. این در حالی است که هر دوی آنها شرایط لازم برای نگهداری از فرزند خود را داشته باشند و همچنین توافق خاصی بین آنها صورت نگرفته باشد. با مشورت های وکیل خانواده و توافقاتی که بین زوجین صورت می گیرد، پدر یا مادر می توانند حضانت فرزند را برای همیشه بر عهده بگیرند.

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد.

منبع: وکیل خانواده