وبسایت حقوقی

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با سال ها سابقه در امر وکالت 09123666928 - 02188554580

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

وکیل خانواده خانم در تهران

دعاوی خانواده یکی از تخصصی ترین دعاوی در محاکم قضایی می باشد که نحوه ثبت و پیگیری این نوع پرونده نیازمند تخصص و تجربه بسیار بالای یک وکیل در حصول بهترین نتیجه می باشد.

وکیل کلیه دعاوی خانوادگی با تسلط و تجربه بالای خود در امور حقوقی می تواند بر امور قضایی پرونده اشراف داشته و بهترین نتیجه را کسب نماید.

وکیل خانواده خوب می تواند با تدابیر ویژه و صحیح در این نوع دعاوی موکل خود را یاری نموده و از مشکلات احتمالی در این مسیر قضایی پیشگیری نماید.

در بیشتر مواقع یک وکیل می تواند فقط با یک اظهارنامه نتیجه مناسب را کسب نماید و یا تنها یک اشتباه دلیل ارتباط  اکثر پرونده های خانواده با یکدیگر، سایر دعاوی مرتبط با پرونده را با شکست مواجه سازد. اکثر دعاوی خانواده در محاکم قضایی با اقدام جهت مطالبه مهریه از جانب زوجه آغاز می گردد و با اقامه دعوی الزام به تمکین از جانب زوج ادامه پیدا می نماید.

بهترین وکیل خانواده دعاوی خانواده و با توجه به تجربه و تخصص در این زمینه می تواند بهترین کمک را به موکل خود نموده و نتیجه مطلوب را کسب نماید.

یکی از مزایای اصلی مراجعه به وکیل خانواده خانم در تهران در هنگام به وجود آمدن مشکلات خانوادگی، سرعت پیگیری پرونده در مراجع قضایی می باشد. زیرا معمولا وکیل مربوط به امور خانواده این توانایی را داشته که با رعایت اصول و موازین قانونی، طرح شکایت کرده و این موضوع باعث می شود تا رسیدگی به چنین پرونده هایی نیز بسیار سریع تر انجام شود

چه نوع پرونده ای خانواده وجود دارد:


  •  نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن نامزدی ، ازدواج ، سن ازدواج ، الزام به ثبت ازدواج دائم ، اثبات رابطه زوجیت ، أخذ اجازه ازدواج دختر ، ازدواج مجدد زوج

     استرداد جهیزیه ، تأمین دلیل جهیزیه ، تأمین خواسته جهیزیه

     مطالبه مهریه ، مهرالمثل ، ممنوع الخروجی ، تأمین خواسته و توقیف اموال ، اعسار و تقسیط

     نفقه زوجه ، نفقه فرزند ، ترک انفاق ، تهیه مسکن مستقل ، تمکین ، نشوز زوجه ،

    شروط ضمن عقد ، شرط نصف دارایی ، اجرت المثل ، نحله

    عسر و حرج زوجه ، گواهی عدم امکان سازش ، طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات ، رجوع

     فسخ نکاح ، موارد فسخ نکاح ، تدلیس
  • مهریه تحت هر شرایطی به خانـم تعلق خواهد گرفت؟

    به گفته وکیل خانواده خانم در تهران مهریه به مالی می گویند که آقـا در زمان وقوع عقد نکاح به خانـم خود می پردازد یا مکلف به پرداخت آن در آینده می شود. مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای خانـم و وسیله‏ ای برای تأمین زندگـی آینده او می باشد. در مهریه عند الاستطاعه چنان چه خانم تقاضای مهریه نماید ،این تکلیف بر عهده او هست که ثابت نماید آقـا از دارایی و اموال ضـروری برای  پرداخت مهریه برخوردار می باشد و بر عکس آقـا در اینجا نیازی ندارد که برای محکمه دلیل بیاورد که قادر به پرداخت مهریه نیست.

    فسخ نکاح در چه شرایطی اعمال می گردد؟

    وقتی که در آقـا یا خانـم صفت ویژه ای شرط شده باشد و پـس از عقد معلوم شود که طرف مذکور آن صفت خاص را ندارد برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود یا برای مثال پـس از عقد معلوم شود که دختر قبلا دو شیزگی خود را از دست داده است که آقـا میتواند نکاح را فسخ نماید. پس چنان چه آقایان متوجه شدند که همسـرشان حاوی بیماری های سبب فسخ هستنـد به هیچ عنوان نبایستی نزدیکـی کنند و موقعی عدم تمایل به ادامه زندگـی ، دعوای فسخ را مطرح نمایند چون بعد از نزدیکـی ، کل مهر با وجود فسخ نکاح به خانـم تعلق میگیرد و در صورتیکه سبب فسخ، عنن (یعنی ناتوانی جنسی آقـا در توانایی برقراری رابطه زناشویی با همسـر خود) باشد خانم های محترم میتوانند نصف مهر را حتی موقعی عدم نزدیکـی ، از همسـرشان اخذ کنند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

مراحل طلاق توافقی با وکیل

وکیلوکیل

در این مطلب قصد داریم مراحل طلاق توافقی را شرح دهیم از شایع‌ترین پرونده‌هایی که توسط وکلای مستقر دفاتر وکالت در دادگاه خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد، دعاوی حقوقی خانواده است. از این رو شخصی تحت عنوان وکیل خوب تهران که در بهترین دفتر وکالت به انجام مراحل مربوطه می‌پردازد از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به این‌که دعاوی مربوط به خانواده یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دعاوی مورد بررسی است، قانون‌گذار نیز قوانین متعددی پیرامون این مورد ثبت کرده است و همواره با توجه به شرایط، اصلاحات و الحاقاتی را به آن می‌افزاید. از این رو رجوع به وکیلی که به روز باشد و از قوانین جدید آناً مطلع باشد، امری منطقی به نظر می‌رسد.

یکی از دعاوی رایج خانواده، طلاق توافقی می باشد که در مجتمع های قضایی خانواده به آن رسیدگی می شود مراحل طلاق توافقی اندکی با سایر انواع طلاق ها متفاوت می باشد که زوجین قبل از طرح دادخواست در مراکز مشاوره ، بهزیستی مراجعه نموده و مراحل مشاوره را طی نموده و پس از صدور گزارش مرکز مشاوره دایر بر عدم سازش نسبت به ثبت دادخواست طلاق اقدام نمایند.

بسیاری از زوجین بعد از مشکلات زیاد خانوادگی و عدم تفاهم تصمیم به جدایی از زندگی مشترک زناشویی می گیرند .عده ای با ارایه دادخواست طلاق یک طرفه دعوای خود را دنبال می کنند و عده ای دیگر با توافق دو طرفه  تصمیم به جدایی می گیرند. حال در این مطلب قصد داریم که به شرح طلاق توافقی بپردازیم.

مراحل طلاق توافقی به شرح ذیل میباشد  در صورت واگذاری پرونده به وکیل متخصص و مجرب مراحل  طلاق توافقی کوتاه می شود، به روشی که ما طلاق توافقی را انجام می دهیم، مرحله مشاوره حذف می شود و زمان از سه ماه به 20 روز تقلیل می یابد.

*ابتدا وارد سامانه تصمیم شده و  جهت انجام مشاوره و غربالگری ثبت نام نمایید لازم به توضیح است این جلسات مشاوره در شش قسمت و فاصله بین هر دوره جلسه باید ده روز باشد که مجمعاً دو ماه به طول می انجامد.

قابل ذکر است  مراجعه نزد روانشناس قبل از طلاق توافقی موثر و آگاهی بخش بوده و زوجین را آگاهاه از طلاق منصرف کنند، و به دلیل زحمتی که ایجاد می کند باعث تعویق طلاق توافقی میشودیا زوجین را موقتاً از طلاق منصرف می نمایند. و.

* یکی دیگر از مراحل طلاق توافقی مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی و ثبت دادخواست طلاق توافقیاست قبل از ان نظریه واحد مشاوره به دفتر خدمات مورد نظر ارسال شده باشد و در صورت انتخاب وکیل دادگستری دیگر نیازی به حضور زوجین در دفتر خدمات نمیباشد

* بعد از ثبت دادخواست و اجری تشریفات دادخواست به دادگاه فرستاده می شود که آدرسی اعلامی مرد در آن نشانی واقع شده باشد و ممکن است چون طلاق توافقی میباشد به ادرس زوجه ارسال گرددو اما  بهترین وکیل خانواده و یا بهترین وکیل زن ممکن است حسب تشخیص و ضروراً با استفاده از ابراز اقامتگاه خوانده دعوا را به نحوی مطرح کند که به همان دادگاه خانواده ای ارجاع شود که مد نظر آن وکیل است، این امر می تواند در کیفیت انجام طلاق توافقی و زمان طلاق توافقی موثر باشد.چرا دادگاه ها و مجتمع های قضایی خانواده و قضات روش ها و تفسیرهای مختلفی از قانون برای انجام طلاق توافقی دارند.

* پس از وصول دادخواست به شعبه ارجاع شده برای طرفین یا بهترین وکیل خانواده  آنها یک پیامک یا اس ام اس برای تعیین وقت رسیدگی می رود. البته در صورتی که دادخواست ناقص باشند یا ضمایم ناخوانا باشد قبل از هر چیز از طریق اس ام اس به طرف (خواهان) برای رفع نقص اخطار داده می شود.(به حکم طلاق توافقی گواهی عدم امکان سازش هم گفته می شود.)

ادامه این مطلب در وب سایت حقوقی وکیل حمیرا پارسا بخوانید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

مشاوره حقوقی آنلاین فوری رایگان

نحوه دریافت مشاوره حقوقی آنلاین فوری رایگان

ما در بخش قبل اشاره ای به ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زمینه مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی در دفتر وکالت وکیل به مراجعین محترم در تهران و محله یوسف اباد کردیم. اما چنانچه در شهرستان می باشید و با مشکل حقوقی مواجه شده اید می توانید در صورت نیاز به مشاوره با وکیل از مشاوره حقوقی آنلاین فوری رایگان بهره مند شوید.با هماهنگی قبلی با وکیل مربوطه ابتدا مدارک و مستندات خود را از طریق واتساپ و یا تلگرام جهت مطالعه وکیل ارسال می کنید و سپس مشاوره حقوقی آنلاین خود را دریافت کنید.

لازم بذکر است که هموطنان مقیم خارج از کشور هم از همین طریق می توانند مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنند.

مشاوره حقوقی آنلاین فوری رایگان
مشاوره حقوقی آنلاین فوری رایگان

 

خدمات مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی

در این دفتر وکالت مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی به هیچ عنوان ارائه نمی شود و فقط در روز های شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 20 می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تماس بگیرید.

راه های استفاده از مشاوره حقوقی رایگان

موسسات حقوقی و دفاتر وکالت راه های استفاده از مشاوره حقوقی رایگان را در طرق مختلف در اختیار موکلین قرار می‌دهند تا هر فرد به فراخور شرایط خود بتواند به راحتی از این خدمت استفاده کند.

مشاوره حقوقی تلفنی: بسیاری از جاهایی که مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند، معمولا چند خط تلفن را در تبلیغات خود معرفی می‌کنند تا مردم بتوانند به راحتی از طریق تلفن به شخص مشاوره دهنده متصل شوند. استفاده از این خطوط تلفن معمولا هزینه‌ای جز هزینه تلفن دربرنداشته و رایگان می‌باشد. این روش فراگیرترین روش استفاده از مشاوره حقوقی رایگان است.

مشاوره حقوقی آنلاین: راه دیگری که می‌توان از طریق آن به طور رایگان مشاوره حقوقی را در سریع‌ترین زمان دریافت نمود، مشاوره حقوقی آنلاین است. مشاوره حقوقی آنلاین معمولا در پلتفرم‌های پیام رسان نظیر واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و … و یا اپلیکیشن‌های اختصاصی انجام می‌شود. این روش جز هزینه اینترنت معمولا هزینه دیگری ندارد.

مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی
مشاوره حقوقی رایگان شبانه روزی

 

البته باید توجه داشت که مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی نهایتا تا چند دقیقه و پرسیدن چند سوال ساده رایگان هستند و بررسی دقیق پرونده و یا تفسیر رای، محاسبه ارث یا دیه و یا بررسی اوراق پرونده و تنظیم اوراق قضایی معمولا شامل هزینه بوده است.

ممکن برخی از موسسات حقوقی و یا دفاتر وکالت نیز مشاوره حقوقی حضوری را در بار اول مراجعه رایگان درنظر بگیرند. اما این امر به صورت فراگیر نیست و معمولا مشاوره حقوقی حضوری مستلزم پرداخت حق المشاوره است.

در صورتی که شما هم به دنبال شماره تلفن مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه می باشید می توانید با دفتر وکالت حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری خانم تماس بگیرید و همچنین جهت مشاوره حقوقی حضوری بیش از مراجعه با شماره های مندرج در سایت تماس و وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

دفتر وکالت وکیل حمیرا پارسا با تجربه بیش از چندین سال وکالت در دعاوی و مشاوره حقوقی که در دادسراها و دادگاه های کلان شهر تهران در حال پیگیری پرونده های قضایی و وکالت در این گونه دعاوی هستند امکان پاسخگویی به سوالات شما را خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

شرح دعوای ورود ثالث با حمیرا پارسا وکیل خانم

شرایط کامل ورود به دعوی ثالث

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری _از جمله دعاوی طاری مطورحه در دادگاهها دعوای ورود ثالث می باشد و این امر زمانی محقق می شود که شخص ثالثی یا مستقلا و یا به طبع یکی از اصحاب دعوا برای خود حقی قائل باشد، دعوای وارد ثالث هم در مرحله بدوی و هم در مرحله تجدیدنظر قابل طرح می باشد.

منظور از شخص ثالث شخصی غیر از اصحاب دعوا و یا نمایندگان آنها در دادگاه می باشد.شخصی که قصد طرح دعوای ورود ثالث را دارد می تواند تا زمانی که ختم دادرسی اعلام نشده چه دعوا در مرحله تجدیدنظر و چه در مرحله بدوی باشد دادخواست خود را تقدیم نماید.

شایان ذکر است دعوای ورود به ثالث در مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور قابل پذیرش نمی باشد.

در دعوی ورود ثالث شخص ثالث باید کلیه شرایط عمومی تقدیم دادخواست را رعایت نماید. حال با اشنایی نسبی ازدعوی فوق به شرح کامل آن می پردازیم.

شرح دعوای ورود ثالث

دعوی ورود ثالث دعوایی حقوقی می باشد که بر اساس آن فردی غیر از خواهان و خوانده دعوی اصلی، وارد دعوایی می‌شود که در دادگاه در حال رسیدگی می‌باشد . مواد مرتبط با دعوی ورود به ثالث در ماده های 130 تا  143 قانون ایین دادرسی مدنی قید گردیده است.

برای ورود به دعوای ورود ثالث چه شرایطی لازم است؟

جهت ورود ثالث یک دعوی باید طبق ماده 130 قانون آیین دادرسی مدنی دعوی شرایط فوق الذکر را داشته باشد.. که در صورت وجود این شرایط دعوا ورود ثالث به حساب می آید. قابل ذکر است که دعوی ورود ثالث با دعوی اصلی همزمان رسیدگی می شود .

پس یکی از شروط دعوای ورود ثالث، وجود دعوایی می باشد که در جریان رسیدگی است . با استناد به ماده 130 قانون آیین دادرسی مدنی می توان به پاسخ سوال رسید که تا زمانی که ختم دادرسی اعلام نشده است مبین آن است. که باید دعوا هنوز در جریان رسیدگی یعنی مرحله بدوی یا تجدیدنظر باشد تا دعوای مطروحه با سایر شرایط، دعوای ورود ثالـث محسوب شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب