وبسایت حقوقی

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با سال ها سابقه در امر وکالت 09123666928 - 02188554580

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

شکایت از پزشک متخلف و مدارک لازم

شکایت از پزشک متخلف

یکی از معضلات و مشکلات این روزهای افراد قصور و اشتباهات فراوان و رایج پزشکی می باشد. خطای پزشکی رخدادی است گاه جبران ناپذیر و گاهی با صدماتی همراه می شود که فرد را با مشکلات زیادی از جمله جسمی، روحی و روانی مواجه می کند. یکی از این خطاهای پزشکی که به خاطر تجربه کم و عدم سواد کافی پزشک رخ میدهد در زمینه جراحی زیبایی (جراحی بینی و...) و جراحی لاغری (لیپوساکشن) یکی از رایج ترین خطاهای پزشکی می باشد.  

افراد در مواقع مواجه با قصور پزشکی تصمیم به شکایت از پزشک متخلف می گیرند و گاهن نیاز به مشاوره حقوقی پزشکی با وکیل دعاوی پزشکی را دارند. 

شرح قصور پزشکی

در صورتی که  پزشکی خطایی را چه عمدا و چه سهوا مرتکب شود، مقصر است و در اصطلاح  قصور پزشکی مرتکب شده است. میزان قصور و نوع آن در پزشکی توسط پزشکی فانونی مشخص می گردد. پس تمامی تخلفات پزشکی رایج موجب شکایت از پزشک می شود.

مدارک لازم جهت شکایت از پزشک

  • کپی کارت ملی
  • کپی از تمام مدارک پزشکی از قبیل آزمایشات، نسخه های دارویی، رادیوگرافی و ...
  • هزینه دادرسی

جرایم پزشکی

مشاوره حقوقی تخلفات پزشکی

شکایت از پزشک

افرادی که پس از مراجعه به پزشک در معرض آسیب جسمی قرار گرفته اند،و قصد شکایت از پزشک را دارند، می توانند ضمن مراجعه به مشاوره حقوقی و وکیل متخصص در امور پزشکی جهت پیگیری و ثبت شکایت به نحو صحیح از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوند تا با آگاهی کامل بتوانند در محاکم قضایی در راستای احقاق حق خود گام بردارند.

دفتر وکالت حمیرا پارسا وکیل در این راستا آماده ارائه مشاوره حقوقی حضوری در زمینه تخلفات پزشکی به مراجعین محترم می باشد، لطفا با شماره های ذیل تماس بگیرید.

02188554580

09123666928

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ویست وب

نمونه رای الزام به تمکین + بدوی

نمونه رای الزام به تمکیننمونه رای الزام به تمکین

از جمله حقوق قابل مطالبه زوج در دادگاه خانواده حق تمکین می باشد. تمکین به معنی آمادگی زوجه جهت زندگی مشترک با زوج می باشد که شامل تمکین عام و خاص است. در صورتی که زوجه از تمکین خودداری نماید، زوج می تواند با مراجعه به دفتر خدمات قضایی نسبت به ثبت دادخواست تمکین زوجه اقدام نماید.

در این صورت جلسه رسیدگی در دادگاه خانواده جهت الزام به تمکین تشکیل می گردد، اگر قاضی رسیدگی کننده دلایل و استدلالات زوج را موجه تشخیص دهد و بر دادگاه ثابت گردد که زن از انجام وظایف زناشویی خود امتناع می نماید نسبت به صدور حکم الزام زوجه به تمکین اقدام می نماید.

در ذیل این توضیحات نمونه ای از آرای صادره دردادگاه بدوی و تجدیدنظر که توسط وکیل خانواده اخذ شده است، جهت ملاحظه ارائه می گردد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نمونه رای الزام به تمکین

پرونده کالسه 140168920000045886 شعبه 253 دادگاه خانواده مجتمع قضایی خانواده یک تهران تصمیم نهایی شماره 140168390003675463

خواهان:

آقای امیرسام . رفرزند سیدعلی با وکالت خانم حمیرا پارسا فرزند محرمعلی به نشانی استان تهران - شهرستان تهران - شهر تهران - یوسف آباد ـ خ فتحی شقاقی ـ پ27 ـ ط 4 ـ واحد 14

خوانده:

 خانم شراره . زفرزند محمد با وکالت آقای علیرضا . به نشانی استان تهران - شهرستان تهران - شهر تهران - بزرگراه رسالت

خواسته:

 الزام به تمکین

 

 رأی دادگاه

در خصوص دادخواست امیر سام . ر فرزند سید علی با وکالت حمیرا پارسا بطرفیت کبری وره مهر فرزند محمد با وکالت علیرضا بخواسته الزام خوانده به تمکین با توجه به محتویات پرونده و سند نکاحیه ثبتی مورخه 7... مورخ 7/9/1371 و دادخواست تقدیمی و اظهارات خواهان که بیان داشت خوانده از سال 1391 منزل مشترک را ترک نموده و از وی در این سالها نفقه می گیرد و به منزل مراجعت نکرده و از وی تمکین ننموده است لذا خواهان الزام خوانده به تمکین از وی (مراجعت به منزل مشترک) را دارد و دارای منزل بهمراه امکانات اولیه برای زندگی نیز می باشد ، وکیل خواهان نیز اظهار داشت که خواسته موکل الزام خوانده ا خواسته خواهان بدلیل اینکه منزل مناسب تهیه به تمکین و حضور درمنزل تهیه شده می باشد ، خوانده و وکیل وی اظهار داشتند که سابقً نکرده بود رد شده است و اینکه خواهان مواد مخدر مصرف می کرد ودر صورت تهیه منزل مناسب حاضر به زندگی هست ، خواهان ا معتاد به مواد مخدر بوده ، دادگاه برای بررسی وضعیت مناسب بودن منزل و اثاث البیت از طریق واحد نیز اظهار داشت خوانده سابقً مددکاری مجتمع اقدام به تحقیقات نموده که حسب گزارش ان واحد منزل و اثاث البیت تهیه شده مناسب برای زندگی متعارف می باشد دادگاه با عنایت به اینکه پس از وقوع عقد نکاح حقوق و تکالیف زوجین نسبت به همدیگر برقرار می شود و با توجه به مراتب فوق و اینکه خوانده دلیلی بر اثبات ادعای عدم تمکین از خواهان ارائه ننموده است و اصل بر حفظ و تداوم زندگی مشترک است ، خواسته را وارد دانسته و باستناد مواد 1102 و 1103 و 1114 از قانون مدنی حکم به الزام خوانده به تمکین از زوج (حضور در منزل مشترک) را صادر و اعلام می نماید رأی صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

معاون سرپرست مجتمع قضائی و دادرس شعبه 253 دادگاه خانواده یک تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ویست وب