وبسایت حقوقی

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری با سال ها سابقه در امر وکالت 09123666928 - 02188554580

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

وکیل متخصص در امور ملکی

انتخاب وکیل ملکی متخصص

توضیحاتی در مورد وکیل ملکی

امروزه خرید و فروش، رهن و اجاره و سایر خدماتی که در حوزه املاک بوده، گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. این امر باعث شده تا اختلافات و مشکلات بسیار زیادی نیز در این حوزه به وجود بیاید. این امر باعث شده تا افراد زیادی روزانه به وکیل ملکی مراجعه کرده و به بررسی دقیق پرونده های حقوقی مربوط به املاک بپردازند. پرونده های حقوقی مربوط به املاک معمولا بسیار تخصصی بوده و وکیل متخصص در امور ملکی می تواند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی کند.

 

چه زمانی به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

بهتر است قبل از انجام هر گونه معامله ای در حوزه املاک به وکیل ملکی مراجعه شود، حضور وکیل متخصص در امور املاک باعث می شود تا هر گونه مشکلی در مبایعه نامه و یا سایر مدارک وجود داشته باشد، مشخص شده و از انجام معامله جلوگیری شود. این امر باعث می شود تا پرونده های حقوقی مربوط به حوزه املاک بسیار کمتر شوند. وکیل متخصص در امور ملکی با توجه به تجربه بسیار بالایی که در پرونده های حقوقی مربوط به املاک داشته، بهترین گزینه برای همراهی در معاملات ملکی می باشد.

علت حضور وکیل ملکی در هنگام تنظیم مبایعه نامه

مبایعه نامه سندی است که در هنگام خرید، فروش ، رهن یا اجاره ملک تنظیم می شود. معمولا در مبایعه نامه باید موارد متعددی درج شود تا بتوان به واسطه آن طرفین معامله را ملزم به انجام تعهدات خود کرد. افرادی که اطلاعات حقوقی کافی ندارند، اطلاعات لازم در مورد چگونگی تنظیم مبایعه نامه را ندارند. از این رو ممکن است مبایعه نامه به گونه ای تنظیم شود که در آینده متحمل ضرر و زیان های بسیار زیادی بشوند. حضور وکیل ملکی در هنگام تنظیم مبایعه نامه کمک می کند تا همه نکات حقوقی رعایت شده و طرفین معامله در آینده با مشکل خاصی مواجه نشوند.

منبع: وب سایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

مزایده اموال غیرمنقول

مزایده اموال غیرمنقول


وب سایت رسمی حمیرا پارسا وکیل پایه یک _ یکی از طرق فروش اموال اعم از منقول یا غیر منقول فروش از طریق مزایده می باشد، که معمولا در دوایر ثبت یا دادگاهها در محل اجرای احکام برگزار می شود. در مزایده اموال غیرمنقول قیمت مبدا توسط کارشناس رسمی تعیین می شود و حال به مشروح کامل مزایده و تشریفات آن می پردازیم


شرح مزایده اموال غیرمنقول


مزایده اموال غیرمنقول را می توان به این صورت معنی کرد: مزایده یعنی در معرض فروش گذاشتن اموال منقول و غیر منقول ، به‌ طوری که هر خریداری که قیمت بیشتر را پیشنهاد کرد، کالا به وی فروخته می شود و دراصطلاح حقوقی به معامله‌ای گفته می‌شود که طی آن، مالیمنقول یا غیرمنقول (همانند زمین و خانه) و متعلق به فرد یا افرادی را از طریق اجرای احکام، مطابق با شرایط مقرر قانونی به‌ فروش بگذارند.

پیش از زمان اجرای مزایده، مال از طریق کارشناس رسمی منتخب دادگستری، ارزیابی می‌شود و بهای تعیین‌شده توسط وی، به عنوان بهای پایه‌ی فروش انتخاب می‌شود.
به این ترتیب، پیشنهاد شخصی که بالاترین قیمت را اعلام کند، پذیرفته می‌شود و مال مورد مزایده به آن شخص که دراصطلاح برنده‌ی مزایده نام دارد، منتقل می‌گردد. بنابراین، مزایده به‌ معنای فروختن به بالاترین قیمت است که درمقابل مناقصه قرار دارد.
در مناقصه، کمترین قیمت ارائه‌ شده ملاک عمل است. بطور مثال سازمان و یا ارگانی برای انجام پروژه‌ای خاص مناقصه برگزار کرد، هرکدام از داوطلبان و شرکت‌کنندگانِ در مناقصه که قیمت کمتری را برای انجام پروژه‌ی مزبور پیشنهاد بدهد، برنده و عهده‌دار انجام پروژه می‌شود مزایده چیست؟

مزایده

 در مناقصه، کمترین قیمت ارائه‌شده ملاک عمل است. نحوه‌ی اجرای مزایدهبرای اجرای مزایده، دعوت عمومی از طریق چسباندن آگهی در معابر عمومی همانند خیابان‌ها و کوچه‌ها، توسط کلانتری محل و درج در روزنامه‌ی کثیر‌الانتشار به‌ عمل می‌آید.
علاوه‌بر آن طرفین مزایده یعنی محکوم‌له و محکوم‌علیه *یعنی شخصی که حکم علیه او و همچنین شخصی که حکم به نفع او صادر شده است*توسط ابلاغیه‌ای به جلسه‌ی مزایده که در تاریخ و ساعت و محل مشخصی انجام می‌گیرد، دعوت می‌شوند.
این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد  مراحل تخلیه ملک مشاع

همچنین محکوم‌له هم می‌تواند به‌ عنوان خریدار در مزایده شرکت نماید.چنانچه در دعوت اول مال به‌ فروش نرسد، مزایده برای بار دوم تکرار یا درصورت تقاضای محکوم‌له مال دیگری از محکوم‌ علیه معرفی و توقیف می‌گردد. درصورتی‌ که مال، مجددا و با تکرار مزایده به‌ فروش نرسد یا محکوم‌له به قبول مال با قیمت ارزیابی‌شده توسط کارشناس، راضی نشود، مال به محکوم‌علیه بازگردانده می‌شود تا با فروش آن، طلب محکوم‌له را پرداخت نماید.

 منبع: وب سایت وکیل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

سوالات حقوقی ملکی

خرید و فروش ملک و نکات حساس ملکی که قطعا هر شخصی با آن مواجه می شود و در اثر نا آگاهی حقوقی مرتکب خطا شده و دچار ضررهای مالی بسیاری می شود و با توجه به هزینه بالای مسکن قطعا این ضرر جبران ناپذیر خواهد بود

برای اینکه بتوانیم یک معامله با علم و آگاهی حقوقی انجام دهیم بهتر هست قبل از انجام هرگونه اقدام با یک وکیل پایه یک مشاوره بگیریم و یا در هنگام معامله ملکی وکیل را در کنار خود داشته باشیم زیرا هزینه اندک مشاوره بهتر از خسارات زیاد مادی و معنوی خواهد بود اگر نیازی به وکیل نداشته باشید می توانید با مطالعه مطالب حقوقی ملکی با آگاهی بیشتری به معامله ملک موردنظر خود بپردازید 

مطالب جامع و مفید حقوقی را در بخش قولنامه مطالعه کنید که قطعا مثمرثمر خواهد بود.

حال به چند پرسش و پاسخ ملکی که قطعا بسیاری از شما با آن مواجه بوده اید می پردازیم

 برای خرید خانه الزاما قولنامه باید تنظیم شود، یا انتقال سند در دفتر اسناد رسمی کافی است؟

پاسخ : می‌توانید با تنظیم یک قرارداد نقل و انتقال در دفترخانه، سند انتقال را تنظیم کنید.


اگر بین مبایعه‌نامه و انتقال سند، فروشنده قیمت را بالا ببرد چه کاری می‌توان انجام داد؟

*****این بخش را بصورت جامع و کامل در وب سایت حقوقی خانم حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری در قسمتسوالات ملکی مشاهده کنید*****

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب

نحوه مطالبه سفته

نحوه مطالبه سفته
حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری_سفته برگه ای که چندان ناشناخته نیست، و در بسیاری از مبادلات،معاملات و حتی برای ضمانت مورد استفاده قرار می گیرد. اما سفته دارای چه وجه حقوقی و یا کیفری می باشد؟ سفته به چه صورت وصول می شود و در صورت عدم وصول به چه صورت باید آن را مطالبه کرد؟با مطالعه مطلب زیر به پاسخ تعدادی از سوالات در مورد سفته و نحوه مطالبه آن می رسیم. برای آن که دارنده سفته بتواند از مزایای قانونی آن برخوردار شود، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهد.دارنده سفته باید در سررسید سفته را مطالبه کند. اگر وجه سفته پرداخت شد که مشکلی وجود ندارد اما در صورت عدم پرداخت، دارنده سفته باید ظرف ۱۰ روز از تاریخ سررسید، سفته را واخواست کند. واخواست اعتراضی رسمی، به سفته‌ای است که در سررسید آن پرداخت نشده و علیه صادرکننده سفته به عمل می‌آید. از آنجایی که این اعتراض باید رسما به صادرکننده ابلاغ شود، واخواست در برگه‌های چاپی که از طرف وزارت دادگستری تهیه شده است، نوشته می‌شود. علاوه بر این بانک‌ها نیز (معمولا بانک ملی با دو درصد هزینه) واخواست‌نامه چاپی مخصوص دارند. در واخواست رونوشت کامل سفته نوشته می‌شود و دستور پرداخت وجه سفته که به وسیله دادگاه صورت می‌گیرد، آورده می‌شود. واخواست‌نامه با استفاده از کاغذ کاربن در ۳ نسخه مشابه (یک نسخه اصل و ۲ نسخه رونوشت) تنظیم شده و به وسیله واخواست‌کننده امضا می‌شود. پس از چسباندن تمبر که مبلغ آن را دادگاه مشخص می‌کند، به دستور دادگاه، سفته به وسیله مامور اجرا (طبق مقررات مربوط به ابلاغ به صادرکننده سفته) ابلاغ می‌شود البته باید توجه داشت که هیچ نوشته‌ای نمی‌تواند جایگزین واخواست‌نامه شود. نسخه اصلی واخواست‌نامه به واخواست‌کننده و نسخه سوم در دفتر واخواست دادگاه بایگانی می‌شود و مامور ابلاغ، نسخه دوم واخواست‌نامه را به ابلاغ‌شونده یا محل اقامت او می‌دهد. برای استفاده از مسئولیت تضامنی پشت‌نویس‌ها، دارنده سفته باید ظرف یک سال از تاریخ واخواست، دادخواست خود را به دادگاه تقدیم کند. اگر دارنده سفته به این وظیفه قانونی عمل نکند، دعوی او علیه پشت‌نویس‌ها پذیرفته نمی‌شود. دارنده سفته‌ای که واخواست شده و در موعد مقرر اقامه دعوی کرده است، می‌تواند از دادگاه بخواهد اموال طرف دعوی را پیش از رسیدگی و صدور حکم به نفع او توقیف کند. در این حالت پس از صدور حکم، دارنده سفته در وصول طلبش از مال توقیف‌شده، نسبت به دیگران تقدم دارد. دادگاه نیز به محض تقاضای دارنده سفته، ممکن است معادل وجه آن، از اموال طرف مقابل به عنوان تامین توقیف کند. در صورت اقامه دعوی علیه صادرکننده و پشت‌نویس، در برگه دادخواست در مقابل ستون مربوط به خوانده می‌توان نام صادرکننده و پشت‌نویس یا پشت‌نویسان را ذکر کرد و در توضیح دادخواست در قسمت شرح دعوی از دادگاه، محکومیت خوانده ردیف اول به عنوان صادرکننده و خوانده ردیف دوم به عنوان پشت‌نویس را به صورت تضامنی درخواست کرد. سفته، بدون واخواست، سند عادی محسوب شده و دعوی علیه ظهرنویس یا ضامن پذیرفته نمی‌شود. از تاریخ صدور واخواست، خسارت تاخیر تادیه به سفته تعلق می‌گیرد. در غیر این صورت خسارت تاخیر از تاریخ تقدیم دادخواست محاسبه خواهد شد. 
دفتر حقوقی حمیرا پارسا وکیل دادگستری آماده مشاوره حقوقی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد.
منبع: وکیل
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ویست وب